lördag 11 augusti 2012

TAG: OM JAG HADE 500KR I PRESENTKORT

Readingthisworld har gjort ett inlägg där hon berättar vilka böcker hon hade köpt om hon hade ett presentkort på 500kr, och uppmanade oss att göra detsamma, så självklart hänger jag på.

Eftersom det bara handlar om 500kr så väljer jag bara de böcker som jag vill ha i paperback, för att få ut så mycket som möjligt av presentkortet.


1. Catching Jordan - Miranda Keneally

Ingen större chock antar jag eftersom jag hade med den på min önskelista för några dagar sen. Man kan ju försöka förlänga sommaren lite med en typisk sommarbok.





2. The immortal rules - Julie Kagawa

Trots att jag tycker att vampyrer är lite uttjatat, så har många sagt att denna bok har en helt annan story än den vi har blivit så vana vid. Dessutom har jag inte läst någonting av Kagawa innan, så det skulle vara spännande att se om jag gillar henne.






3. Across the universe - Beth Revis

Detta var en bok jag hade tänkt köpa enbart pga omslaget, för att jag tyckte att det var otroligt vackert. Nu har de dock bytt ut omslagen, så för att kunna få hela serien i samma så måste jag isåfall köpa detta istället. Men eftersom den har fått en hel del positiva recensioner så vill jag nog ge den en chans ändå.






4. The Selection - Kiera Cass

Eftersom många har sagt att den påminner jobbigt mycket om hungerspelen så hade jag inte tänkt läsa den överhuvudtaget. Men nu har jag ändå sett en del positiva recensioner, så jag skulle nog ge den en chans om jag ändå hade ett presentkort.










5. Percy Jackson, Född till hjälte - Rick Riordan

Verkar vara en serie som man antingen älskar eller hatar? Men eftersom folk har sagt att "Gillar man Harry Potter så gillar man Percy", (och jag är dum nog att gå på allt sånt), så vill jag självklart ge den en chans. Dock är jag lite osäker på om jag ska läsa den på engelska eller svenska..






6. The Pledge - Kimberly Derting

Såg en vlogg som tipsade om denna bok, och eftersom det är en dystopi med ett otroligt snyggt omslag så vill jag verkligen ha denna bok. (Fuskade dock lite här eftersom just detta omslag inte släpps i paperback förrän 30 oktober)





Dessa böcker skulle kosta mig 480kr på adlibris. Jag blev faktiskt förvånad över hur många böcker jag kunde plocka på, och ändå hålla mig till 500kr. Dock så blir det ingen beställing förrän i september, när jag vet vilka böcker jag får i födelsedagspresent :)



4 kommentarer:

  1. Åh, The Immortal Rules är så bra, så bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har hört så mycket bra om den så jag måste bara läsa den! :)

      Radera
  2. Alla böcker på listan låter bra. Är själv ganska nyfiken på The Pledge fast jag gillade inte The Body Finder av samma författare.

    Tycker egentligen inte att The Selection liknar The Hunger Games alls. Visst, det är mycket media och en tävling där bara en vinner. Men Hunger Games är på liv och död medan The Selection är med smink, klänningar, cat fights, bitchiga tjejer etc. Det är litegrann som att säga att The Hunger Games påminner om Robin Hood för att huvudrollen är bra på pilbåge och en del handlingen utspelar sig i en skog. Vet inte varför jag tar upp detta egentligen, var bara nåt jag tänkte på :p Men jag gillade The Selection iaf ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt inte läst någon bok av henne än, men hoppas på att denna ska vara bra iallafall :)

      Nej jag tror att allting blir lite överdrivet när man ska jämföra alla böcker hit och dit. Det var faktiskt din recension som fick mig att vilja läsa den :)

      Radera